كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

سلام بر همراهان همیشگی کانون.

امروز خبر چاپ ماهنامه "نبض روستا" در خبرگزاری مهر و فارس استان یزد قرار گرفت.

از جوانانی که مسبب بلندآوازه کردن نام گردکوه شدند صمیمانه تشکر می کنم.

لینک خبرها:

و


نظرات شما عزیزان:

ابوالفضل
ساعت10:09---9 اسفند 1392
باسلام وتشکر
من یک سوال از شما دارم
کسی که بمب اتم بر سرمردم هیروشیما انداخت علم داشت یا نه چرا در یک چشم به هم زدن هزاران نفر را به کام مرگ برد .
ایا کسی که هواپیمای مسافربری ایرباس ایران را برفراز خلیج فارس منهدم کرد وجان چندین انسان بی گناه را گرفت علم داشت
یا نه. درست است در درستی علم ومفید بودن ان شکی نیست .ان اسیر ایرانی که در زندان موصل می توانست با اعتراف ساده جان خودش را نجات دهد اما موقعه ای که برزخمهای بدن او اب نمک میریختند
با دین ومذهب خود جلو زبانش را گرفت
ودر اخر در دیک اب جوش که در حال جوشیدن بود به شهادت رسید وجان یک عده ای زیادی را نجات داد اگر سواد او را
خواسته باشید سیکل هم نداشت .
با احترام به نظر شما که محترم است .
می خواهم بگویم در همه جهات دین ومذهب از علم جلو تر بوده وهست شما با یک تحقیق ساده می توانید به این امر و واقعیت پی ببرید . امااینکه مردم روستای ما متاسفانه به ثروت بیشتر اهمیت میدهند به نظر من بعضی از مردم روستای ما به ثروت حتی بیشتر از مذهب اهمیت می دهند. شما میتوانید امتحان کنید.که اگر به مذهب اهمیت میدادند به هم همینگونه بودند.
در ضمن از این که ما را قابل دانسته ووقت گرانبهایتان را در اختیار بنده حقیر قرار داده اید کمال تشکر را دارم .
اگر جسارتی شد عذر خواهی می کنم.



جواب به نقد ابوالفضل
ساعت19:04---6 اسفند 1392
با تشکر که نظرات خود را ارائه نمودید، نویسنده حرف های شما را از زاویه دیگری می بیند. در درجه اول، از خواننده درخواست می شود تا مقاله را بار دیگر مطالعه نماید. مقاله با طرح این پرسش شروع می شود که علم بهتر است یا ثروت، سپس با بیان اینکه این سوال از اساس باطل است سوال را به مقایسه علم و مذهب بسط می دهد. در واقع، تعالی علم و مذهب را در کنار هم قرار میدهد نه در مقابل هم. در انتها هم برای بیان مشکل روستا، سطح علمی پایین، دلایل فردی و اجتماعی ذکر می شود. همانطور که در مقاله اشاره شده است، این مقاله قسمت اول از سلسله مقالات در این زمینه است. در مقاله بعدی در واقع دلایل فردی و اجتماعی بیان می شوند که در آنجا از مذهب و ثروت به عنوان شاخصه های روستا نام برده شده و مقایسه ای از این دو شاخصه با علم شده است.
بنابراین، نویسنده علم و مذهب را در مقابل هم قرار نداده بلکه از جایگاه علم و مذهب در روستا صحبت می کند، مخلص کلام این است که اگر ما به مذهب اعتبار ویژه ای می دهیم، باید سعی شود به علم هم اهمیت داد.
در ادامه به نکته مهمی که از قران بیان می شود اشاره میکنم. بسیار زیبا از تفکر جامع قران در علم آموزی سخن گفتید. نکته اینجاست که اگر ما قرآن را قبول داشته باشیم، باید به آن عمل هم نماییم، سوال اینجاست که چرا وقتی کلام خدا تشویق به علم آموزی می نماید این کلام مورد توجه روستاییان قرار نمیگیرد؟ آیا قرآن تنها برای تلاوت است؟
نکته دیگری که باید به آن اشاره شود، این است که نوشتن این مقاله تخصص ویژه ای نه در مقوله علم و نه در مقوله مذهب نیاز دارد. این مشکل روستا برهمگان پرواضح است.
در نهایت اینکه به نظر بنده مقایسه پیامبر و مردم عادی امری نادرست است، در زمانه فعلی اگر حتی روحانیون نیز از علم بی بهره باشند قادر به جواب دادن به سوالات مذهبی نمی باشند. به بیان دیگر عدم توانایی علمی روحانیون باعث کمرنگ تر شدن مذهب در میان نسل کنونی می شود.
بار دیگر از نقد منصفانه جنابعالی تشکر می کنم، باشد که از یکدیگر بیاموزیم.

سپاسگزارم
نادعلی


ابوالفضل
ساعت13:28---30 بهمن 1392
رسول خدا (صلّي اللَّه عليه و آله و سلّم) انسان بی سواد و امی بود. اما بواسطه نبوت و رسالت، مدینه علم گشت. نعوذ بالله اگر تشبیه نشود، شیخ رجبعلی خیاط نیز آدمی بود که تحصیلات آکادمیک آنچنانی نداشت. اما آدم تحصیل کرده (دکتر) وقتی پیشش می رفت، از ایشان سوالات علمی خود را می پرسید و جواب می گرفت.

همین مقدار حد توان تجزیه تحلیل داشتم اگر اشتباهی در این سخن من بود مطلع کنید بنده رو قصد جسارت نداشتم نظر خودم راگفتم



یا الله
پاسخ: مشتاقانه حرف های شما را می شنویم. خوشحالیم که قدرت تحلیل بسیار خوبی دارید. از شما انتظار دارم مطالب مفیدتون رو به مسئولین جهت چاپ در نشریه ارائه بدید.


ابوالفضل
ساعت9:14---30 بهمن 1392
چرا شما مذهب را درکنار علم وثروت قرار میدهید مگرمذهب چیزی است شما کنار علم قرار میدهید اصلا مذهب شما را به علم تشویق میکند چرا هرچیزی را ماه نامه چاپ میکنید

اما اصل سوال خطاست. چون علم و مذهب دو چیز نیستند که در مقابل یکدیگر باشد. بلکه مذه و اعتقاد شالوده کار هر انسانی است و به فرموده قرآن هر کس بر اساس اعتقادات خود عمل می کند. کل یعمل علی شاکلته. و همین مذهب است که در کتاب آسمانی خود مسلمین را بار ها به علم آموزی و تفکر و تعقل در کائنات و خودشان و سیره گذشتگان فرا می خواند. البته در مورد این حرف که نقل کردید یک آیه وجود دارد: انما یتقبل الله من المتقین. سوره مائده ایه 27. یعنی خدا فقط عمل متقین را می پذیرد. اگر تقوا همراه عمل نباشد، به درد شخص نمی خورد.

شما باید همان سوال راجواب دهید نه اینکه مذهب را چیزی بدانید وبیایید چیزی راکه در ذهن خودتان است را بایک سوال در ذهن خواننده انتقال دهید وحرف پایانی اینکه هرچیزی که در ان تخصص ندارید یا وارد نشوید یا اینکه از خبره ان استفاده کنید نه اینکه سوال شما علم بهتر است یاثروت را در پایان به مذهب وصل کنید باتشکر ممنون از ماهنامه خوبتان
پاسخ: سلام وقت عالي بخير ممنون از دقت و توجهتون به متن چاپ شده در نشریه. دوست عزیز، بارها گفته شده که مطالب چاپ شده در نشریه دیدگاه نویسندگان آن است و لزوما مطابقت با دیدگاه نشریه ندارد.البته صحبت های به حقتون را به مسئولین امر انتقال دادیم. موفق باشید


حلوا
ساعت16:56---24 بهمن 1392
خوشحالم
پاسخ: سلام ما هم همینطور


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 21 بهمن 1392 ] [ 16:42 ] [ کانون 1 ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ کانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) گردکوه مهریز
امکانات وب
  • گریزون
  • تپل خان