كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)

كانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب

در دو گوشه ی مسجد کوفه دو تا گنبد می بینیم که یکیش زرد و یکیش سبزه. اول به سمت محل گنبد زرد یعنی زیارتگاه مسلم بن عقیل میرم.

نام مسلم با درد و غم و غربت همراهه. نیاز نیست خیلی بهش فکر کنی. تا اسم مسلم رو می شنوی یاد غربت و تنهایی می افتی.

نامه رسون تنها و بی یاور حسین(ع)....

        غریب و تنها توی شهر بی معرفتا.... کوفه...

باز یاد یه تیکه از مختار نامه می افتم. همونجایی که یکی یکی از پشت سر مسلم دررفتن!!!! خدایا یعنی منم اگه اون زمان کوفه بودم همینجوری بودم؟؟!

یه عالمه سوال تو ذهنم میاد و میره! و باز غربت مسلمه که توی ذهنم می مونه.

زیارت می کنم و بخاطر غربتش اشک می ریزم.

بعد به سمت روبروی زیارتگاه مسلم میرم یعنی آرامگاه هانی بن عروه. بین و من و هانی اینا میگذره:

هانی! سلام

باز با تو راحت ترم تا مسلم! نمیدونم چرا! همه جا همینطور بودم. با بعضیا راحت تر بودم. اینجا هم احساس می کنم با تو راحت ترم.

هانی! تو رو خدا! بین من و امام حسین ع میانجیگری کن. هانی! خوش به حالت واقعا! خوشا به سعادتت که تو زندگیت تونستی بین این همه نامرد کوفی، تنها و تنها مهمون نواز کوفه باشی.

نمیدونم، همش احساس می کنم با همین حرکتت یعنی مهمون نوازیت و خالی نکردن پشت فرستاده امامت، تونستی آخرتتو تضمین کنی. از زندگیت و قبل از این وقایعت خبر ندارم. ولی خوشا به سعادتت که تونستی در این وضعیت حساس همچین تصمیمی بگیری.

ما که ......

ما که....... حاضر نیستیم بعضی وقتا از کوچیکترین علایقمون و هوسهامون بخاطر دین خدا دست بکشیم.... واقعا به جایگاهت غبطه می خورم.

هروقت به شماها یعنی هانی بن عروه، حر، حبیب بن مظاهر و میثم تمار و امثالکم فکر می کنم همین حال بهم دست میده.

از خودم بدم میاد......خدایا کمکمون کن.

با دلی شکسته و صورتی خیس از اشک ندامت محل رو کم کمک ترک می کنم و به سمت اتوبوس بر میگردم که برم تا هتل!


نظرات شما عزیزان:

محمدرضا خراسانی
ساعت14:29---5 آبان 1392
به نام خدا و سلام

ممنون از این متن زیبا

کنار حرم مسلم یه ضریح کوچیک هست متعلق به مختار

مداحی تعریف می کرد یکی از جوونای داش مشتی تهرونی اومد قبر مسلم را زیارت کرد و به سمت قبر مختار که رفت چند لحظه به قبر و ضریح مختار خیره خیره نگاه کرد و با لحن خاص خودش گفت: «مختار دمت گرم»

و رفت
پاسخ: سلام ممنون از شما


آرزوی کربلا
ساعت7:25---23 مهر 1392
خوشا به حالشون


پاسخ: سلام ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 6:19 ] [ کانون 1 ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

وبلاگ کانون فرهنگی محبین آل یاسین (ع)، مسجد صاحب الزمان(عج) گردکوه مهریز
امکانات وب
  • گریزون
  • تپل خان